zaterdag 17 september 2011

woensdagavond: voor, na en een paar dagen later ...

Deze week was het plan om samen met haar een t-shirt te maken voor één van onze kids. Dit werd ook alsmaar uitgesteld wegens gebrek aan een deftig patroon en een deftig stikmachien om tricot te stikken. Het laatste probleem werd in augustus al opgelost :-) en het patroon was ook geen probleem meer toen Leen me dit doorstuurde. Een handleiding om op basis van een bestaand t-shirt een patroon te tekenen...

Dinsdag het voorbereidende patroon- en knipwerk gedaan en zo vertrok ik naar de tiretten:


En inderdaad, het ging goed :-). Nog een geluk dat er een overlock is bij de tiretten!!! Wat een gerief, zeker voor tricot. Mijn spaarpotje voor een overlock staat ondertussen al klaar...

Dit werd het resultaat:


Er was wel een probleempje (valt wel nogal op op de linkse foto). Het colletje is wat wijd uitgevallen. Ik had geen ribboord in een passende kleur en heb dus maar de stof van de mouwen genomen, maar deze rekte niet genoeg mee, of ik had er niet genoeg aan getrokken bij het stikken met alle gevolgen vandien. Optie was het terug losdoen en een nieuw boordje aanzetten, maar dan zou de halsopening wat te groot worden, dus blijf ik er maar af. Met een coltruitje of hemd eronder zal dat wel niet opvallen :-).

Ik vond het ook wat sobertjes dus kwam er nog een dino op. Voor de allereerste keer ging ik voor het blijvende resultaat dus heb ik de dino met vlisofix bevestigd en daarna ook nog eens vastgestikt... Als hij nu nog durft loskomen ... Voordeel van de vlisofix: toen het papier er nog aanhing kon ik mijn perforator gebruiken om een oogje te maken...



Aangezien mijn model al weg was naar de scouts, mocht broer even passen. Hopelijk gaat het t-shirt efkes mee dan kan Warre hem ook nog dragen als hij voor Joppe te klein wordt.


10 opmerkingen:

  1. Gewoon prachtig! Knap gedaan! Ik heb nog steeds een beetje schrik van tricot...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi! Ik verlang ook zo naar een overlock, maar deze namiddag is er eentje besteld, joepie !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, daar ga je van genieten, Jo!!! Ben benieuwd hoe lang ik nog geduld ga hebben vooraleer er hier ook enen in huis komt ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En Katja, als ik op jouw blog zie wat voor moois jij allemaal stikt, dan zou ik toch geen schrik hebben voor tricot zunne!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die dino, zeg ! Knap jong. Kijk al uit naar woensdag om op de Tetterende Tiretten den uitleg te krijgen van de vlisofix. Want na mijn gepruts heb ik het niet meer opnieuw geprobeerd.
    IK WIL OOK EEN OVERLOCK !!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een overlock is inderdaad een aanrader... Knap gedaan hoor, mooie t-shirt! En die vlisofix, dat moet ik ook eens opzoeken, lijkt mij zeer handig...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb mijn overlock nog niet zo lang en kan er nog niet zo goed mee overweg. 't Begint te lukken...
    Verwerk jij die tricot met de naaimachine of met de overlock?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit t-shirt is volledig met den overlock gedaan, maar met een gewoon stikmachien gaat dat ook hoor! Een overlock gaat wel zoveel keer vlugger en 't is in één keer proper afgewerkt ook! Dus als je een overlock staan hebt zou ik echt niet meer twijfelen!!! Gewoon doen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In de naailes hebben we ook zo'n machine en ik droom nu al van ook zo'n rap ding thuis!
    Dat T-shirt is superknap!

    BeantwoordenVerwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...