maandag 12 mei 2014

Streepje fluo voor mezelve ...

Nadat de dochter haar portie fluo hier al kreeg,
de zoons een uit-de-winkel hemdje met de nodige portie fluogeel,
werd het tijd om mijzelf voor de communie van een nichtje
ook van een portie fluo te voorzien.
De man des huizes kon ik niet overtuigen ;-)
 
Op het stoffenspektakel kocht ik een stof die de ene
(lees man des huizes) omschreef als een stofke die ons bomma
nog niet als gordijn zou gebruiken
en de andere als een schoon "channelleke".
Wat voor mij telde was het fluogeel accent
en het feestelijke van een gouden draadje erdoor geweven.
 
Maar ik geef toe, ikzelf was ook niet overtuigd,
dus koos een patroon met niet al te veel werk,
zodat ik geen hartzeer moest hebben als het resultaat tegenviel.
 
Ik maakte de Harlequin-jurk uit La maison victor
(een supertijdschrift trouwens!!!).
Vooraan werd een extra neepje gelegd
omdat ik de hals vrijopenvallend vond.
Bovendien werd het jurkje volledig gevoerd,
want dat chanelleke oftewel de bommastof
was niet zo aangenaam voor de huis ;-).
 
En nee, ik vind het echt niet waw.
Het is niet helemaal mijn model...
Maar ik heb het toch flink aangedaan vandaag
om toch assorti te zijn met mijn kinders ;-).
 
Wat ik op de foto's hieronder eigenlijk liever zie dan mijn kleedje:
- mijn lieve zoons
- de bijpassende sjakosj van de Veritas
- mijn kapsel dat medetiret Maaike gearrangeerd heeft
 

 

36 opmerkingen:

  1. Ik vind het anders wel geslaagd hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dat toch echt wel héél erg ok! De details maken het af, de bijpassende sjakoch en het bijpassende riempje. Dragen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel geslaagd hoor, toffe details en alles zo mooi assorti ! Je straalt !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amaai, als dat niet mooi is !!!
    Nu heb ik ook zin om dat model eens te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het net heel erg mooi! Je kapsel is ook super!
    Die laatste foto: geweldig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij vindt het misschien niet echt waauw, maar ik vind het toch wel geslaagd, hoor! En die onderste foto: PRACHTIG! Echt zo'n foto om in een kaderke te steken!

    Lieve groet,
    Victorine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het anders toch wel geslaagd hoor!Volgens mij was je het zonnetje op het feest met al die regen gisteren.Knappe jongens in hun fluo hemdje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Is het het fluo zelf dat je niet bevalt ? Of de jurk ? Ik maakte de harlequin ook al, maar er is iets raars met die jurk ... Ik mis zo wat neepjes aan de rug precies en iets meer vorm ...
    Maar ik vind hem jou echt wel heel mooi staan, je blinkt wel van ver !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het fluo dat gaat nog, maar de snit is niets voor mij. Ik toon er vrij lomp mee. Ik vond het patroontje altijd precies al te eenvoudig om mooi te zijn. Inderdaad, één patroondeel voor voorpand en eentje voor rugpand en niets van neepjes ... Maar ja, het was het proberen waard ;-).

      Verwijderen
  9. Die laatste foto! Schoon!
    Ik kan verstaan waarom je niet zo wild bent van het kleedje - versta me niet verkeerd, je hebt het mooi gemaakt - Dit modelletje zou ook niet passen op mijn lijf, dus is de reden waarom ik er tot nu toe nog niet aan begonnen ben, hoewel datzelfde nummer ook hier op de kast ligt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik vind het je supermooi staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wauw, vind je het wel staan hoor! Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. is nochtans een heel feestelijk en mooi kleed!!!
    http://lolomygirl.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik wou dat ge hier de woorden kon markeren met fluo: ik vind het geslaagd! De accesoires maken het compleet af, en je kapsel, Hilde, schoon joh!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat weten die mannen daar nu van? ;o)
    Leuke jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel schoon! de zonen en het kleedje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heel knap! Ik durfde er voor mezelf niet aan beginnen maar nu ik u kleedje zie, krijg ik er toch zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. super! je ziet er stralend uit omringd door stralende zonen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind de jurk wel passen! En dat geel staat je goed ! Bomma's aan de top!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi kleedje hoor! En wat een knappe zonen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Chique, heel chique! Ik vind het ook een heel leuk idee om fluo als "dress-code" te gebruiken voor een feestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw super leuk, gave blouses van de zonen wat voor patroon heb je voor de jongens gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De hemdjes voor de jongens zijn gekocht hoor ;-). Deze zijn van CKS ...

      Verwijderen
  22. Hey Hilde,

    Wat een leuke combinatie met onze handtas. Geniet van je aankoop!

    Creatieve groetjes het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Instant vrolijk, super mooi Hilde!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Amai Hilde, dat heb jij weer fantastisch mooi gedaan! x

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het is mooi zeg, je staat echt met dat geel!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vind toch dat het je goed staat!
    En zie je glunderen met je 2 mooie jongens en dat zo schoon asorti!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  27. het gaat je wel goed hoor, en wat n knappe kapoenen. jullie stralen in kleur en zo gewoon als echte zonnetjes

    BeantwoordenVerwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...