zondag 19 juli 2015

Zon, zee en bootjes ...

Op een dag
sta je om half 7 op
omdat ze komen met een levering
stenen, zand, cement, betonnetten etc.

Op die dag
ga je ook naar zee
maar de kids zijn nog in dromenland.

Dus wat deed ik op die mooie
ochtend vorige week,
ik besloot de oudste zoon
zijn garderobe voor die dag
nog aan te vullen
met een marcelleke.
Want geloof me of niet,
dat is nu iets dat ontbrak in zijn kast.

La maison victor editie 3 mei-juni 2015
zorgde voor het perfecte patroon.
Het Malik shirt.

Maar het moest vlug gaan...
Menige hoofden zullen afkeurend
schudden als ze lezen wat ik deed.

LMV valt vaak vrij ruim,
dus ik tekende de gewone maat,
knipte mijn stof, zonder naadwaarde (foei!!!).
In plaats van halsboord en boord voor armsuitsnijding
mooi te meten en te knippen,
knipte ik op goed geluk wat boordstof (foei!!!)
en alles werd op een rappeke
volledig ineen gestoken met de overlock.

Ik moet dat meer doen,
zo iets op een rappeke maken,
want het marcelleke zit perfect :-).
En een stralende zoon
toen hij zijn outfit van de dag zag
maakte het vroege uur van opstaan meer dan goed :-).




 









18 opmerkingen:

  1. Supergeslaagd! Bij mij valt dat dikwijls ook beter uit dan wanneer alles mooi afgemeten is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat van die rappekes, dat marcheert hier meestal niet maar geweldig dat het zo perfect zit :) jij moet dat duidelijk meer doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En dan durven ze nog te zeggen: 'Haast en spoed is zelden goed.'
    Heb jij toch maar even het tegendeel bewezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Af en toe moet je foert zeggen en doen op je gevoel!Mooi gemaakt vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij kan goed gokken. Je zou eens op de lotto moeten spelen deze week ;-) Top marcelleke!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Hij past perfect! Ik heb het Malik shirt ook gemaakt voor mijn zoon. Krap maatje gemaakt, want ik vind zo'n hemdje mooier als het een beetje strak zit. Hij heeft er al veel plezier van gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi, ik volg ook vaken mijn hoofd en handen dan de boekskes en meestal valt dat beter mee dan boekskesmaten :))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap seg! Jij kent je zoon duidelijk goed :) Ik ben nog altijd fan van de stofjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gemaakt en wat een toepasselijke fotoshoot!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zalig toch, als alles eens gewoon meezit! Knappe zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Knap! het stofke, het shirtje, de zoon en het zeetje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuk! En kinderen die om half zeven nog slapen, daar droom ik van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. geweldig als 'ik doe maar snel' zo goed uitkomt!!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi... snel maken... meer doen :)

    BeantwoordenVerwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...