zaterdag 2 januari 2016

Voor één keer happy foodblog ...

Nee hoor,
geen blogswitch
van diy-blog naar foodblog.
Maar voor één keer maken we een uitzondering.

Waarom???
Omdat ik graag blog over wat mij een goed gevoel geeft...
Omdat ik hou van eenvoudige projecten met instant happiness-resultaat...
Omdat ik zo kan genieten van de gezelligheid van de eindejaarsperiode 
en daar hoort eten bij natuurlijk :-)
En ja...
Omdat ik een zoetebek eersteklas ben natuurlijk ;-)

Dus speciaal voor jullie het allereenvoudigste dessert ooit,
maar o zo heerlijk om te maken, naar te kijken en op te eten...

Ik stel jullie voor: 
de "sjoekes-toren"



Wat heb je nodig:
- 3 dozen diepvriessjoekes (Colruyt). In totaal gebruikte ik ongeveer 80 sjoekes.
- witte chocolade
- zwarte chocolade
- frambozen

Hoe ga je te werk?
- laat de sjoekes ontdooien
- smelt de witte chocolade au bain marie met een klein beetje water bij
- leg een eerste laag sjoekes op een schaal (Tip: ik gebruikte een schaal van de etagere van koziol, de pin in het midden gaf direct extra steun...)
- voor iedere volgende laag dop je de sjoekes eerst even in de witte chocolade zodat deze zo blijven kleven aan de laag eronder.
- werk zo verder tot je toren af is
- dop framboosjes in de witte chocoladelijm en versier je toren
- smelt de zwarte chocolade au bain marie met toevoeging van een klein beetje water en druppel deze erover (misschien zijn jullie iets handiger in het maken van mooie "sliertjes"
- Smakelijk!!!

10 opmerkingen:

  1. Dat ziet er zo lekker uit!!! Dat ga ik gewoon eens moeten proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk! dat gaan we ook eens maken zo ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke en lekkere toren!Hoe heb je de sliertjes erover gedaan?Misschien de volgende keer een klein plastiek zakje nemen,chocolade erin,tipje afknippen en hup je chocolade erover doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb die chocolade van een lepel laten druppelen ;-). Volgende keer probeer ik jouw tip, lijkt me een pak handiger :-). Je ziet, ik ben helemaal geen keukenprinses hé ;-)

      Verwijderen
  4. Wow, die calorieënbom ziet er héérlijk uit! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben totaal geen fan van desserten maar wel van die profiteroles ;-) ideaal voor mij dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tip: water en gesmolten chocolade zijn als water en vuur, de chocolade stolt heel snel dan, dus mooiere sliertjes kan je beter met gewone gesmolten chocolade doen. Uw sliertjes zullen veel mooier zijn. En inderdaad met een plastiek zakje of een zakje van bakpapier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de tip! Je ziet, ik ben helemaal geen keukenprinses hé ;-)

      Verwijderen
  7. dat ziet er zo ongelooflijk lekker uit, yummie!

    BeantwoordenVerwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...